اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۱۱۵۸۵

شرکت بروج:با فر کامبی هزینه های مصرف انرژی را کاهش دهید

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ , بازدید: ۱۲۷۸
زمانی که از فر کامبی یا فر پخت ترکیبی صحبت می‌شود، سرآشپزها و رستوران‌دارها یک سوال اساسی دارند که آیا فر کامبی ارزش خرید دارد؟ در این مقاله با ما همراه باشید

با فر کامبی بروج هزینه های مصرف انرژی را کاهش دهید

زمانی که از فر کامبی یا فر پخت ترکیبی صحبت می‌شود، سرآشپزها و رستوران‌دارها یک سوال اساسی دارند که آیا فر کامبی ارزش خرید دارد؟ بدیهی است که هنگام سرمایه‌گذاری در تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید به خوبی در این باره تحقیق و امکان‌های موجود بر اساس میزان برگشت سرمایه بررسی شود. در این مقاله به بررسی این سوال می‌پردازیم که آیا خرید فر کامبی می‌تواند هزینه‌های مصرف انرژی نظیر گاز، برق، آب و... را کاهش بدهد، البته بدون اینکه در کیفیت پخت غذا تغییر نامطلوبی ایجاد کند.

کاهش مصرف گاز و برق

فر کامبی بروج اولین فر کامبی گازی هوشمند در ایران است که پخت انواع غذا، نان و شیرینی را با 3 نوع روش پخت شامل گردش هوای داغ، بخار و ترکیب هوای داغ و بخار امکان‌پذیر می‌کند. کارشناسان صنعت عقیده دارند فرهای کامبی صرفه‌جویی چشمگیری در مصرف برق و گاز ارائه می‌دهند. این دستگاه با وجود تکنولوژی هوشمند و پیشرفته غذاها را با مصرف کمتر منابع انرژی می‌پزد.

مصرف گاز یک فر کامبی 10 طبقه حدود 2 مترمکعب در ساعت است، در صورتی که یک اجاق پلوپز زمینی به طور متوسط 15 تا 17 مترمکعب گاز در ساعت مصرف می‌کند.

برای مثال در یک فر کامبی 10 طبقه می‌توان 150 قطعه شنیتسل مرغ را در 20 دقیقه آماده کرد. برای آماده کردن این تعداد شنیتسل در همین زمان به 3 اجاق پلوپز زمینی سه ردیفه (هر اجاق برای پخت 50 قطعه شنیتسل) نیاز است. بنابراین در یک ساعت میزان مصرف گاز در این دو سیستم به ترتیب زیر است:

 

نوع ابزار پخت

تعداد شنیتسل (پرس)

مصرف گاز (مترمکعب/ ساعت)

فر کامبی 10 طبقه بروج

450

2

اجاق پلوپز زمینی سه ردیفه

450

45

 

   

مصرف برق فر کامبی به روشن شدن لامپ، چرخش فن‌ها، کار با پنل کنترل هوشمند و آماده‌باش بویلر محدود می‌شود. حجم بویلر فر کامبی بروج در مقایسه با دستگاه‌های مشابه ناچیز است. بویلر دستگاه 6 و 10 طبقه حدود 0.4 لیتر و دستگاه 20 طبقه حدود 0.8 لیتر است که در مقایسه با بویلر 5 تا 10 لیتری دستگاه‌های مشابه در مدت زمان کمتری با داغ شدن المنت به نقطه جوش می‌رسد؛ در نتیجه مصرف برق این دستگاه در عملکرد بویلر حدود 90 درصد صرفه‌جویی دارد.   

از سوی دیگر فر کامبی بروج طبق استاندارد دستگاه‌های حرارتی، دستگاهی با حرارت پایین محسوب می‌شود. بنابراین پخت‌وپز با آن به دلیل ایجاد گرما و گازهای آلاینده کمتر نسبت به روش پخت سنتی، به دستگاه‌های تهویه پرقدرت نیاز ندارد. بدیهی است نصب هود کوچک نیز در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کند.

کاهش زمان پخت

بر اساس داده‌های تجربی، پخت غذا با فر کامبی حدود 50 درصد زمان پخت را کاهش می‌دهد. امکان پخت حجم انبوه غذا، طبخ غذاهای مختلف با استفاده از سیستم کنترل طبقات، حذف کارهای معمول آشپز نظیر نظارت مداوم، چرخاندن قطعات مواد غذایی یا جابه‌جا کردن سینی در کاهش زمان پخت تاثیر بسزایی دارد.

این زمان ارزشمندی است که می‌تواند برای انجام کارهای دیگر آشپزخانه صرف شود، اما به ندرت در مبحث کاهش هزینه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

کاهش زمان پخت به طور مستقیم با افزایش سرعت تولید ارتباط دارد. برای مثال شما می‌توانید در یک فر کامبی 10 طبقه در یک بار پخت، 100 عدد ران مرغ سس‌پز یا 150 عدد شنیتسل مرغ یا 80 کوکو و کتلت یا 20 پیتزا و... را آماده کنید. باور نکردنی است؛ ظرفیت پخت در فر کامبی با وجود صرفه‌جویی در مصرف منابع انرژی افزایش پیدا می‌کند.

با استفاده از سیستم کنترل طبقات و سرو سریع غذا می‌توانید چند نوع غذای مختلف را به شرط یکسان بودن روش پخت به طور همزمان بپزید و برای مشتریان رستوران سرو کنید.

پخت شبانه به شما کمک می‌کند فشار تولید روزانه را کاهش دهید. غذاها یا آماده‌سازی مواد غذایی مانند سرخ کردن پیاز یا بادمجان می‌تواند در شب یا در زمان‌هایی که دستگاه پخت‌وپز ندارد انجام شود؛ بنابراین از حجم کار روزانه کم خواهد شد. 

مرحله آماده‌سازی دستگاه (پیش‌گرمایش) کوتاه‌تر و بازیابی دمای سریع‌تر، از ویژگی‌های کم‌نظیر فر کامبی بروج است که بر کاهش زمان پخت غذا به طور کلی تاثیر دارد.  

کاهش مصرف آب با شستشوی خودکار

فرآیند شستشوی فرهای کامبی بروج به صورت کاملا خودکار، با گردش صحیح آب، تعریق مجدد توسط بخار آب و گرما در کل فضای داخل کابین انجام می‌شود.

شستشوی خودکار این دستگاه با سیکل بسته آب انجام می‌شود که باعث کاهش مصرف آب و فاضلاب می‌شود. این سیستم خاص شستشو با کنترل میزان مصرف آب، صرفه‌جویی 50 درصدی مصرف آب را نسبت به شستشوی سنتی در پی دارد.

در فرآیند شستشو می‌‌توان از انواع مایع شستشو، قرص‌‌های شستشو و مواد سازگار با محیط زیست مانند سرکه استفاده کرد. امکان استفاده از محلول‌های شستشوی ارزان‌قیمت و موجود در بازار در مقایسه با قرص، هزینه‌های شستشو را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. سایر فرهای کامبی موجود در بازار از قرص شستشوی وارداتی استفاده می‌کنند که به مراتب از قیمت بالاتری برخوردار است.

استفاده از مایع شوینده به جای قرص، یکی از مزیت‌های رقابتی فر کامبی بروج در مقایسه با دستگاه‌های مشابه است. یک شلنگ مکش در مخزن مایع شوینده قرار دارد که به طور اتوماتیک و بر اساس نوع شستشو و میزان کثیفی دستگاه، میزان مناسب مایع شوینده را به کابین تزریق می‌کند.

انواع روش های شستشوی فر کامبی بروج

شستشوی فر کامبی بروج به 4 روش بر اساس میزان کثیفی دستگاه انجام می‌شود:

آبکشی خالی به مدت حدود 15 دقیقه، شستشوی کم یا سریـع به مدت حدود 25 دقیقه، شستشوی معمولی به مدت حدود 1:30 ساعت و شستشوی کامـل به مدت حدود 2:30 ساعت. بدیهی است عدم نیاز به اپراتور و حذف دخالت نیروی انسانی در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کند.

همانطور که قبلا ذکر شد حجم بویلر فرهای کامبی بسیار کم است، در نتیجه دورریز آب بویلر در هر بار استفاده از دستگاه نسبت به بویلر سنتی که حجم زیادی دارد بسیار کاهش خواهد داشت.

تحقیقات نشان می‌دهد فر کامبی حدود 70 درصد در مصرف منابع انرژی صرفه‌جویی می‌کند. این نکته را به یاد داشته باشید با به‌کارگیری فر کامبی بروج در آشپزخانه رستوران خود می‌توانید ضمن کسب رضایت مشتریان از کیفیت مطلوب پخت، هزینه‌های خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و در مدت زمان کوتاهی بازگشت سرمایه اولیه و کسب سود بیشتر را محقق کنید.

 

نگارنده مطلب :  تیم دیجیتال مارکتینگ شرکت بروج 

https://boruj.ir/combi-steamer-oven/

 

 

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016